Marketing szeptany

MARKETING SZEPTANY

Według praktyków marketing szeptany jest jedną z najważniejszych dziedzin reklamy i promocji. Konsumenci w coraz większym stopniu stają się odporni na reklamy telewizyjne, radiowe, czy prasowe. Równie mało skuteczne są tradycyjne bannery zamieszczane w portalach internetowych, które często irytują i zamiast zachęcać do produktu czy usługi, odnoszą wręcz przeciwny efekt. Rozwiązaniem, które pomaga w dotarciu do potencjalnych odbiorców są kampanie marketingu szeptanego w Internecie.

Według badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest, opiniom zamieszczonym w Internecie ufa 72% Polaków, a 76% przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdza opinie na temat firmy bądź produktu w Internecie. Jednocześnie z danych Rzetelnej Firmy wynika, że aż 57% przedsiębiorców nie sprawdza opinii na swój temat w sieci. Być może wynika to z faktu, że część z nich nie wie do końca czym właściwie jest marketing szeptany.

Wikipedia definicję marketingu szeptanego określa jako działania mające na celu dotarcie z przekazem do klienta z wykorzystaniem bezpośredniego przekazu ustnego. Rozszerzeniem tej definicji jest buzz marketing, czyli wszelkie czynności, które sprawiają, że klienci rozmawiają o marce, produkcie czy usłudze. Przykładem kampanii marketingu szeptanego będą więc działania prowadzone w Internecie, zwłaszcza na forach internetowych, które będą zachęcały Państwa byłych i obecnych klientów do dzielenia się opiniami na temat jakości obsługi, zalet produktu lub usługi. Naszą rolą będzie moderowanie dyskusji oraz odpowiadanie na pytania w Państwa imieniu.

Zaplanowana i realizowana zgodnie z wyznaczoną strategią kampania marketingu szeptanego może generować ruch na Państwa stronie internetowej, a także wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Pozwoli również bieżące monitorowanie działań Państwa konkurencji na forach internetowych. Odpowiednie zaangażowanie w działania buzz marketingowe zagwarantuje Państwu wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. W końcu chętniej kupujemy od osób/marek, które znamy chociażby wirtualnie i którym ufamy, niż od kompletnie obcych.

Ważne, by marketing szeptany był prowadzony w sposób etyczny, bez nachalnej promocji. Ma przede wszystkim nawiązywać relacje i budować zaufanie, a nie w sposób natarczywy sprzedawać konkretny produkt.

Pakietowa współpraca z mBuzz zagwarantuje Państwu stałą kontrolę nad wizerunkiem w Internecie, pozwali na monitorowanie tego, jak firma jest postrzegana przez byłych i obecnych klientów pozwoli na realizację wyznaczonych celów marketingowych firmy.