Porzucone koszyki to koszmar spędzający sen z powiek specjalistów ds. e-commerce. Jak to się dzieje, że klient wrzuca coś do koszyka, a później nigdy nie dokańcza zakupów? I jak temu zaradzić? Przygotowaliśmy krótką opowieść, dlaczego klienci najczęściej porzucają koszyki.

Wszystko zaczyna się od ceny

Wyobraźmy sobie sytuację, w której ktoś miał potrzebę zakupową, trafił na naszą ofertę. Wrzucił produkty do koszyka, ale w ostatniej chwili zrezygnował z dokończenia transakcji. Dziennie takich sytuacji na naszej stronie dzieją się setki, czasami tysiące ( w zależności od tego jaki ruch do naszej witryny sprowadzamy). Pojawia się pytanie co jest przyczyną. W dobie zakupów online najczęstszym powodem powrzucania koszyków jest po prostu cena. Klient znajduje bardziej konkurencyjną ofertę na innej stronie i rezygnuje z dokończenia transakcji u nas. Jak temu zaradzić? Czasami wystarczy drobny dodatkowy rabat zakomunikowany w formie popupu. Dzięki temu użytkownik finalizuje zakupy w naszym sklepie, a my cieszymy się z dobrych wyników.

Strona na medal

Klienci są wymagający. Dlatego wszelkie elementy mogące rozproszyć uwagę użytkowników, takie jak na przykład zawieszająca się, czy długo ładująca strona mogą sprawić, że użytkownik zrezygnuje z zakupów w naszym sklepie na zawsze. Również niezbyt przejrzysta ścieżka zakupowa, czy niejasne call to action mogą sprawić, że osoba dokonująca zakupów zrezygnuje z nich w ostatnim momencie. Dlatego warto nieustannie optymalizować witrynę pod kątem konwersi na podstawie bada i analiz.

Zamieniaj użytkowników w klientów

Moment, w którym klienci często decydują się na zakupy jest trudnym do uchwycenia impulsem dyktowanym potrzebami, ale również pewnym stopniu emocjami. Jednak te zakupowy blask szybko mogą ostudzić czynniki techniczne związane z zakupami. Wśród nich jest na przykład zbyt mała ilość dostępnych metod płatności. Dlatego warto zadbać o ten aspekt i już na etapie informacji produktowej informować o dostępnych sposobach rozliczenia. Dzięki temu klient już na etapie podejmowania decyzji zakupowej będzie znał dostępne sposoby opłacenia transakcji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *