Wizerunek firmy

Budowanie wizerunku marki jest niezwykle złożonym procesem, wymagającym opracowania kompleksowej strategii działania. Jest to równie istotne w przypadku nowo powstałej firmy, dopiero wchodzącej na rynek, jak i w rebrandingu istniejących przedsiębiorstw.

Czym jest wizerunek firmy

Mianem wizerunku firmy określamy odzwierciedlenie pewnej gamy cech i idei, z jakimi dana firma chce być identyfikowana. Aby wyróżnić się spośród konkurencji musi ona oferować nie tylko dobre jakościowo produkty czy usługi, ale też określoną wartość dodaną. Dokonywanie zakupu przez konsumentów dawno przestało już być tożsame z prostym zaspokajaniem potrzeb. W obecnych czasach wybór konkretnej marki wiąże się z doświadczaniem konkretnych emocji i przeżyć. Budowanie świadomości marki polega na stworzeniu całej otoczki – jej historii, symboliki, kreowaniu odwołań do pewnych wartości. Nie bez powodu niektóre firmy postrzegane są jako bardziej rodzinne, dające nam poczucie opieki i domowego ciepła, inne natomiast przyrównać można raczej do motywującego nas dynamicznego trenera, ułatwiającego osiągnięcie sukcesu zawodowego.

Co daje spójny wizerunek firmy

Budowanie spójnego wizerunku firmy znacząco wpływa na skuteczność działań marketingowych. Pomaga określić grupę docelową – wiemy, do kogo kierujemy nasz przekaz, kto odnajdzie się w kreowanym przez nas świecie. Przekłada się to bezpośrednio na zwiększenie efektywności strategii reklamowej. Zdefiniowanie targetu pozwala na dobranie skutecznego medium promocji i określenie zasięgu. Konsekwentne budowanie marki to także gwarancja autentyczności – firma ma swoją historię, jest wiarygodna, wywołuje konkretne emocje i skojarzenia. W długofalowej perspektywie wpływa to na ugruntowanie jej pozycji na rynku i wypozycjonowanie na tle konkurencji.

Kreowanie wizerunku marki w internecie

W dzisiejszych czasach, obecność marki w Internecie jest niezbędna do prowadzenia skutecznych działań reklamowych. Promocja w wirtualnym świecie gwarantuje ogromny zasięg, szybkość przekazu i relatywnie niski koszt, w stosunku do tradycyjnych form reklamy. Zbudowanie spójnego wizerunku w sieci jest kwestią kluczową nie tylko dla nowych firm, ale także dla istniejących od wielu lat przedsiębiorstw, które postanowiły poddać się cyfrowej rewolucji. Obecność w Internecie powinna stanowić przemyślane uzupełnienie całościowego wizerunku. Istotna jest nie tylko warstwa treściowa, ale także wizualna – estetycznie wykonana strona internetowa i materiały promocyjne stanowić będą wirtualną wizytówkę marki.

Internet oferuje reklamodawcom wiele narzędzi, pomocnych w kreowaniu i monitorowaniu wizerunku firmy. Strategia reklamowa powinna być oparta o szczegółową analizę konkretnego przypadku i dostosowana do indywidualnych zapotrzebowań. Jej opracowanie najlepiej powierzyć profesjonalistom, którzy pomogą dobrać najskuteczniejsze środki, gwarantujące osiągnięcie optymalnych efektów.