Co to jest marketing szeptany i skąd się wziął?
Marketing tego rodzaju powstał w oparciu o naturalne zjawisko, jakim jest polecenie. Ludzie zawsze polecali sobie różne towary, usługi, konkretnych wykonawców usług. Rekomendacja znajomego zawsze była gwarancją wysokiej jakości usług. Taka forma marketingu będzie zatem skuteczna, ponieważ cieszy się dużym zaufaniem społecznym. To proste – użytkownicy chętniej ufają opiniom innych konsumentów niż reklamom.
Jak to działa?
Obecnie marketing szeptany realizujemy głównie w Internecie, ale działa podobnie. Polega to na polecaniu przez różne osoby w sieci usług reklamodawców. Nazywa się to inaczej Buzz Marketingiem. Osoby współpracujące z agencjami marketingowymi logują się na forach tematycznych, używają mediów społecznościowych.
W tych miejscach piszą pozytywne opinie, dzielą się informacjami, tworzą dyskusje, wyszukują odpowiednie wątki. Wszystko po to, żeby w miejscach, gdzie potencjalni klienci firmy szukają opinii i informacji o towarach i usługach znaleźli te pozytywne. Inspiruje pozytywne odczucia na temat marki reklamodawcy.
Agencja – dlaczego warto z niej skorzystać?
Agencja marketingu szeptanego jest firmą komercyjną, która zatrudnia „szeptaczy”, czyli właśnie naszych opiniotwórców. Przenikają oni do Internetu i kreują wizerunki firm zlecających reklamę. Agencja monitoruje sieć, zleca analizy, żeby wiedzieć, w których miejscach warto umieszczać opinię dla konkretnych branż.
Panuje także nad opiniami o firmach swoich klientów i jeśli pojawią się jakieś negatywne komentarze, reaguje na nie natychmiast. Taki negatywny komentarz potrafi zrujnować całą renomę marki, ale jeśli zareaguje się na niego odpowiednio, można nawet wykorzystać go na swoją korzyść. Warto zatem, żeby zajęli się tym profesjonaliści.
Bądź tam, gdzie jest konkurencja.
Agencja marketingu szeptanego ma jeszcze jedną zaletę dla przedsiębiorców. Monitoruje działania konkurencji. Możesz dopasować swoją ofertę do potrzeb rynku, a także pojawić się tam, gdzie są inni. Co ważne, dobre agencje śledzą działania Twojej konkurencji na bieżąco, więc są w stanie szybko reagować na jej wpisy. W wielu branżach konkurencja jest spora, jeśli zatem nie pojawisz się tam, gdzie reklamują się inni – nikt nie się dowie o Twojej ofercie.
Czy marketing szeptany jest dla Ciebie?
Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje działania marketingowe nie były reklamą wprost i zostały pozytywnie odebrane – to odpowiedź brzmi tak. Gdy Twoi odbiorcy docelowi są wrażliwi na ściemę i wciskane wszędzie bannery reklamowe. Albo, gdy dotychczasowa reklama zawiodła i nie przyniosła zleceń – być może należy szepnąć im coś do ucha. Dyskretnie.
0 Komentarzy