W czasach dynamicznego rozwoju aktywności marketingowych, potrzeba promocji dotyka coraz więcej branż. Z czasem dotarła również do gmin i miast. Aktualnie świat w dużej mierze przeniósł się do internetu. Coraz więcej osób decyduje się już na zakupy internetowe nie tylko z obszaru mody, ale również spożywcze. Wynika to z braku czasu, ale i z komfortu. Podobnie rzecz się ma w przypadku gmin. Mieszkańcy chcą być na bieżąco z informacjami dotyczącymi ich miejsca zamieszkania. Niewielu z nich jednak, może sobie pozwolić na regularny udział w zebraniach. Dlatego tak ważny jest skutecznie prowadzony marketing terytorialny. Dzięki niemu gmina może liczyć na większe zaangażowanie społeczności w życie miasta. Ma to swoje pozytywne strony, ale wiąże się również z ryzykiem, na które ‘receptą’ może być eRzecznik.

Marketing gminy

Prawidłowo prowadzony marketing gmin pozwala na stałą relację z mieszkańcami. Przekłada się to na jej postrzeganie i wizerunek online. Warto zaznaczyć, że internet staje się w tym przypadku miejscem, gdzie społeczność wylewa swoje żale i niezadowolenie z prowadzonej polityki miasta. W dużej mierze to właśnie od prawidłowej reakcji na negatywne komentarze, może zależeć przedłużenie kadencji rządzących na kolejne lata. Nie powinno się bagatelizować żadnego negatywnego komentarza. A tych nie brakuje nie tylko w social mediach, ale i na forach internetowych. Rolą eRzecznika jest przede wszystkim reagowanie na wątpliwości mieszkańców i zarzuty wobec gminy.

eRzecznik na stałe w kampaniach gminy

Komentarze eRzecznika powinny być neutralne i co najważniejsze merytoryczne. Każda wypowiedź w imieniu władz miasta, musi mieć swoje podstawy prawne. To co raz pojawiło się online – powinno przekładać się na rzeczywistość. Internauci są bardzo czujni, dlatego też komunikaty muszą być prawdziwe. Zadaniem eRzecznika jest przede wszystkim stały monitoring internetu. Dzięki temu udaje mu się przechwycić każdą niepochlebną opinię na temat gminy i włączyć się do dyskusji. Merytoryczne wyjaśnienie spraw związanych np. z przełożeniem terminu prac ulicznych, uspokoi nastroje mieszkańców i zatrzyma rozprzestrzenianie się dalszego hejtu online.

eRzecznik zabierając głos w imieniu gminy, potwierdza zainteresowanie problemami mieszkańców. Reagowanie na zapytania i bieżące sprawy, daje im poczucie indywidualnego traktowania i co ważne – nie lekceważenia problemów. Dzięki postaci eRzecznika zagrożenie rozprzestrzeniania się fali hejtu, zostaje ograniczone do minimum. Każda reakcja na wątpliwości społeczności, zostanie wyjaśniona i poddana analizie. Dzięki temu ich potrzeby będą zaspokojone, a wytworzona więź mieszkańcy-gmina, z pewnością przełoży się na głosy w kolejnych wyborach samorządowych.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *