Czym jest marketing szemrany? Czy to to samo co marketing szeptany? Promowanie marki w sieci to jedno z najpopularniejszych działań jakie podejmują firmy w celu dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Zadanie to nie jest obecnie łatwe, ponieważ istnieje na rynku bardzo duża konkurencja, która powoduje, że konsumenci mają bardzo szeroki wybór produktów i usług. Przez to przedsiębiorstwa muszą podejmować wiele działań, które pozwolą im przekonać do siebie odbiorców. Jednak czy zawsze są one etyczne?

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to nic innego jak promocja marki w sieci, która polega na wzbudzaniu wokół niej dyskusji. Jej ideą jest dotarcie z informacją o marce do osób nią zainteresowanych. Następnie przekonanie ich do rozmowy na jej temat, w tym do polecania jej innym. Oczywiście wszystkie działania muszą zostać przeprowadzone w taki sposób, by klienci nie zorientowali się, iż mają do czynienia z nachalną reklamą.

Celem marketingu szeptanego jest poprawa wizerunku marki w sieci, zbudowanie relacji z odbiorcami i dotarcie do jak najszerszego ich grona z ofertą firmy. Wszystko to brzmi całkiem dobrze i tak jest, jeśli działania prowadzone w ramach marketingu szeptanego zostaną wykonane z dużym zaangażowaniem. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Niekiedy czynności jakie wykonują marketingowcy zaczynają bardziej przypominać marketing szemrany aniżeli marketing szeptany.

Jak działa marketing szeptany

Czym jest marketing szemrany?

Marketing szeptany opiera się na opiniach i rekomendacjach, które w dzisiejszych czasach są dla firm bardzo cenne, ponieważ większość osób zwraca na nie, uwagę przed podjęciem decyzji zakupowej. Jednak coraz częściej marketing szeptany jest uważany za coś nieetycznego i mało wiarygodnego. A dzieje się tak dlatego, że osoby, które prowadzą działania w ramach marketingu szeptanego przestają kierować się jego zasadami.

Polega to na przykład na zatrudnianiu osób, które podszywają się pod normalnego forumowicza i którego zadaniem jest pisanie pozytywnych opinii na temat marki, jej produktów i usług. Niektórzy także stosują mailing i spaming.

Działania takie nie są marketingiem szeptanym, to bardziej marketing szemrany, który dla przedsiębiorstwa jest dużym zagrożeniem. Bowiem w momencie odkrycia, że dana osoba jest zatrudnionym pracownikiem, a nie zwykłym użytkownikiem, firma traci swoją wiarygodność, zaufanie klientów i renomę. Marketing szemrany, niestety nie jest dobrym pomysłem.

Celem marketingu szeptanego jest dotarcie do klienta z uczciwym przekazem, wszystko musi być wobec niego szczere, ponieważ klienci są obecnie mocno wyczuleni na fałsz ze strony firm.

Marketing szemrany w promocji sklepu internetowego

Jak reklamować sklep internetowy

Na promowanie sklepu internetowego jest wiele sposobów. Wszystkie jednak muszą być prowadzone w sposób rzetelny i dokładny, nie ma tutaj miejsca na nieetyczne i mało wiarygodne działania. Marketing szemrany pod żadnym pozorem, nie może być wykorzystywany w promocji firmy. Jakie więc działania warto podjąć, by skutecznie reklamować sklep internetowy? Na początku należy:

1.Określić grupę docelową – pierwszym i najważniejszym elementem, jest określenie swojej grupy docelowej, czyli osób do których kierowana jest oferta i u których istnieje duże prawdopodobieństwo, że dokonają oni zakupów. Bardzo ważne jest określenie tej grupy, ponieważ nie każda reklama trafi do każdego konsumenta. Dobrym przykładem może być tutaj sklep, który sprzedaje odzież dla młodzieży. Wówczas nie wykorzysta on formalnego języka, a raczej bardziej młodzieżowy i luźniejszy, dzięki temu przekaz reklamowy będzie lepiej przez nich odbierany.

2. Określić cel kampanii – po wybraniu grupy należy określić cel kampanii reklamowej, czyli to co dzięki owej kampanii firma chce osiągnąć, może to być po prostu poinformowanie klienta o istnieniu sklepu, to zwykle jest celem firm, które dopiero zaczynają swoja działalność. Później zaczynają one dążyć do zwiększenia konwersji i sprzedaży.

Po ustaleniu tych dwóch najważniejszych czynników, trzeba jeszcze wybrać sposób w jaki będzie reklamowany sklep. Jest ich dużo poniżej wymienione są tylko niektóre z nich.

  • Social media – jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę, są social media, dzięki nim firmy mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie, ale mogą to być też:
  • Google Ads
  • YouTube
  • Allegro Ads

Te i inne miejsca świetnie nadadzą się na reklamę sklepu internetowego. Ich wybór zależy od upodobań firmy i jej oczekiwań.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *