Nowoczesne technologie dają marketingowcom nieskończone możliwości promocji. Billboard, reklama w magazynie czy ulotka to już niestety za mało, by produkt się sprzedawał. Klienci są zasypywani niemalże na każdym kroku kolejnymi innowacjami, bez których oczywiście ‘nie da się przeżyć’. Problem w tym, że coraz częściej reklama, niezależnie od formy, trafia w pustą przestrzeń. Odbija się głuchym echem, źle spożytkowanym budżetem i brakiem sprzedaży. Przyczyną nietrafionych kampanii reklamowych w wielu przypadkach jest niedookreślona grupa docelowa. Zasada jest niezmienna: ‘Im szersza, tym trudniej ją zdobyć’. Działania reklamowe prowadzone dla niedookreślonego odbiorcy, nie ułatwiają pracy działom handlowym.  Warto więc zacząć od nowa, ale z właściwym celem, jakim jest generowanie leadów sprzedażowych.

Czym są leady sprzedażowe?

Leady sprzedażowe to w dużym skrócie osoby, klienci branżowi, instytucje lub organizacje zainteresowane ofertą firmy. To kontakty, które zostawiają w różnych miejscach w sieci. Marki wykorzystują je do różnych celów promocyjno-handlowych. Globalne firmy dwoją się i troją, by je uzyskać. I co trzeba zaznaczyć, nie należy to do najprostszych działań. Szczególnie w ostatnich latach, gdy ochrona danych osobowych – RODO, zabezpiecza konsumenta przed rozprzestrzenianiem się jego danych w sieci. Współczesny marketing znalazł jednak i na to rozwiązanie, próbując zaktywizować konsumentów do dobrowolnego udostępnienia informacji o sobie. Dzieje się to zazwyczaj poprzez wypełnienie formularza kontaktowego lub nawiązanie innej formy relacji.

Wydarzenia na Facebooku

W ostatnim czasie szczególnie w dobie pandemii, można zaobserwować w sieci prawdziwy wysyp szkoleń, kursów, webinariów czy też konferencji. Wszystkie organizuje się online za pomocą wybranej platformy. Tego rodzaju aktywności nie służą wyłącznie celom wizerunkowym. To genialne narzędzie do pozyskiwania leadów sprzedażowych. Promocję wydarzenia opiera się na Facebooku. Osoby obserwujące profil danej marki, by wziąć w nim udział, będą musiały wypełnić formularz, który zagwarantuje firmie kontakty. Należy przy tym zaznaczyć, że organizacja tego rodzaju aktywności to stosunkowo tanie narzędzie promocyjne. W dużej mierze ogranicza się głównie do poświęcenia mu czasu.

Autorskie publikacje

Kolejny bardzo popularny trend ostatnich sezonów to ebooki lub poradniki szkoleniowe. Coraz więcej marek z różnych branż decyduje się zostać ekspertami w swojej specjalizacji. Autorski zbiór wskazówek ma potencjał promocyjny dla asortymentu z portfolia marki, a odpowiednio udostępniony generuje kontakty handlowe. W tym wypadku również z dużym wsparciem przychodzi firmom Facebook. Udostępniając dostęp do publikacji, można uzależnić pobranie od wypełnienia formularza lub rejestracji. Dzięki temu baza klientów będzie wzrastać wraz z każdym pobranym materiałem.

Nagrody za aktywność

Tak jak to bywa w życiu, tak i w sprzedaży, warto od czasu do czasu nagrodzić tych najbardziej zasłużonych. Najważniejszą zasadą działań w social mediach jest RTM. Liczy się kontakt z użytkownikami i budowanie interakcji. Jeśli profile prowadzone są systematycznie, a marce udaje się nawiązać relację z fanami, doskonale wie, którzy zasługują na docenienie. Dobrze jest od czasu do czasu premiumować tych najbardziej zaangażowanych w aktywność na profilu. Może to być darmowa próbka produktowa lub też voucher wysłany na adres domowy. W ten sposób, firma wzbogaca bazę o kolejne kontakty.

Rola Eksperta

Poza aktywnymi działaniami na Facebooku dobrym kanałem do pozyskiwania leadów jest LinkedIn. Portal rządzi się swoimi prawami i jest poświęconym zagadnieniom związanym e z biznesem. Dlatego też to odpowiednie miejsce na kształtowanie wizerunku eksperta. Oprócz prowadzenia profilu firmowego, można tutaj angażować się w branżowe dyskusje oraz wymieniać wiedzą i doświadczeniami. Użytkownicy platformy pozytywnie odbierają tego rodzaju aktywność. Jeśli profil jest postrzegany jako ekspercki, ma szansę przynieść dobre kontakty, nowe współprace i zaowocować leadami sprzedażowymi.

W każdym biznesie najważniejsza jest sprzedaż. Na szczęście współczesne narzędzia marketingowe z roku na rok otwierają przed strategami coraz więcej możliwości. Ważne, by je dostrzec i umiejętnie wykorzystać. Jak widać w wielu przypadkach generowanie leadów sprzedażowych wymaga jedynie cierpliwości i czasu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *