InstaStories powstały w 2016 roku jako odpowiedź na rosnącą popularność aplikacji SnapChat. Narzędzie przy aplikacji Instagram pozwala na publikowanie zdjęć i filmów. Wyświetlają się one pozostałym użytkownikom tylko przez dwadzieścia cztery godziny, jeżeli chcemy żeby były widoczne dłużej, musimy oznaczyć je jako „wyróżnione”.

Możliwości.

Poprzez aplikację możemy przerobić zdjęcia tak, żeby wyglądały one atrakcyjnie, poprzez nakładanie szeregu filtrów czy interaktywnych nakładek. Możemy w podobny sposób obrabiać również filmy. Ciekawą opcją jest również tak zwany boomerang, czyli pętla, stworzona z pięciu klatek puszczanych raz do przodu, raz do tyłu, tworzących zabawny efekt. Jest dostępny także superzoom, dzięki któremu nagramy film z przybliżeniem na interesujący nas obiekt, możemy też dodać muzykę. Jeśli zależy nam na interakcji, możemy transmitować relację na żywo, która umożliwia widzom komentowanie w czasie rzeczywistym.

Czy Instastories to dobre narzędzie marketingowe?

Z powodu popularności Instagrama – wręcz idealne! Szacuje się, że użytkowników korzystających ze Stories jest ponad 300 milionów. To potężne medium, bardzo popularne i pozytywnie się kojarzące. Te skojarzenia są cenne szczególnie dla marek. Można ogrzać się w ich blasku i sprawić, że Twoi klienci będą Cię odczytywać jako markę nowoczesną, otwartą na klienta i dostępną w każdym momencie. Szybko i kreatywnie jesteś w stanie zaprezentować się szerszej publiczności. Nie musisz inwestować w grafiki, ustawiać hasztagów, przygotowywać tekstów. Wystarczy, że wrzucisz fotografię, obrobisz w prostych w użyciu filtrach i masz atrakcyjną relację, która przyciąga odbiorców.

 

Dobrym pomysłem jest potraktowanie Insta Stories jako zapowiedzi, zajawki przed jakimś postem, wydarzeniem, ofertą. Ważne jest, żeby potraktować to właśnie jak zajawkę, czyli nie pokazywać całości, a jedynie uchylić rąbka tajemnicy. Jeśli uda ci się zainteresować internautów, wrócią następnego dnia na Twój profil po więcej. Zamaluj część zdjęcia, w ten sposób zainteresowany musi wejść na Twój profil po więcej i w ten sposób „łapiesz” go, zapewne zostanie tam dłużej, przeczyta więcej.

 

Ciekawe opcje i funkcje

Jest też fajna opcja LiveStream, która bardzo angażuje. Fajne w niej jest to, że mamy tu na żywo kontakt z followersami. Mogą pisać, komentować, a my możemy reagować na to, czy relacja im się podoba, rozmawiać z nimi właściwie na żywo. Niezwykle istotny jest fakt, że Twoi fani, czyli ci, którzy śledzą Twój profil dostaną informację o tym, że rozpoczyna się Twoja relacja na żywo. To ściąga ich przed ekrany i powoduje, że Twój Insta Stories nie przejdzie niezauważony.

Dobrze jest również co jakiś czas użyć funkcji ankiety, czyli suwaka. To przydatna opcja na sprawdzenie, co myślą Twoi śledzący, ale nie tylko. Tak naprawdę służy ona do większego zaangażowania ich, do wzięcia udziału w Twoim profilu.

Ważną funkcję, choć nieco inną niż w postach spełniają w Insta Stories hasztagi. Dają możliwość pokazania posta w udostępnianych historiach. Dobrze jest też otagować innych, wspomnieć o nich za pomocą @nazwaużytkownika. Wyróżnisz w ten sposób partnera, markę współpracującą. To działa bardzo dobrze, ponieważ zachęca Twoich użytkowników do odwiedzenia ich profilu, a jak zapewne już się domyślasz, można umówić się na wzajemne promowanie się i zyskać więcej followersów, To ma same plusy dla obu stron.

Instagram jest popularny głównie wśród kobiet, a one lubią być na bieżąco, zatem dajmy im możliwość śledzenia naszych Stories, bo to jest coś, czego oczekują.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 Komentarz

Jacek · 19 października 2020 o 20:16

Instagram to świetne narzędzie marketingowe. Coraz więcej osób już o tym wie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *