Content marketing od pewnego czasu stał się nieodłącznym elementem działań reklamowych praktycznie wszystkich firm na rynku. Jeśli ktoś z niego nie korzysta, to nie zdaje sobie sprawy jak wiele traci. Zastanawiasz się jak zdobyć klientów dzięki content marketingowi? Nie wiesz jak prowadzić skuteczne działania? Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć na te pytania! Zapraszamy do przeczytania artykułu!

Content marketing – wszystko, co musisz wiedzieć

Rozwój technologiczny przyczynił się do tego, że dla większości ludzi to właśnie Internet stał się główny miejscem poszukiwania informacji. Korzystają z niego już nie tylko najmłodsze pokolenia, ale osoby w praktycznie każdym wieku. Co więcej, według badań przeprowadzonych przez firmę We Are Social i Hootsuite, spędzamy w sieci średnio prawie 7 godzin dziennie! To oszałamiające wyniki! Te dane sprytnie wykorzystuje content marketing. Działania te polegają na tworzeniu oraz publikowaniu wartościowych treści i przyciąganie w ten sposób klientów.

Najważniejsze, by materiały rozpowszechniane w sieci, były interesujące i rozwiązywały problemy grupy docelowej, do której są skierowane. Liczy się pomysł, kreatywność i przede wszystkim jakość. Ten rodzaj marketingu w odróżnieniu od innych stawia na budowanie trwałych relacji. Jest jednak procesem czasochłonnym. Nie należy oczekiwać ekspresowych efektów po tygodniu czy miesiącu. Na początku najrozsądniej nastawić się na minimum pół roku. Warto pamiętać, że do wyboru jest bardzo szeroki zakres narzędzi. Publikowanie treści może odbywać się za pośrednictwem: artykułów, e-booków, podcastów, wpisów w social mediach, infografik, webinarów, newsletterów czy poradników. Najlepiej wykorzystywać nie tylko jedną formę i metodę.

Jakie są korzyści content marketingu?

Temat najbardziej interesujący dla przedsiębiorców. Jakie korzyści i zyski daje content marketing i czy w ogóle warto w niego inwestować? Jak najbadziej tak. Już sam fakt, że na działania content marketingowe decyduję się ponad 85% firm, daje do myślenia. Do głównych zalet należą między innymi:

• Zwiększenie zaufanie odbiorców – udostępniając profesjonalne i pomocne dla klientów treści, zbudujesz sobie opinie eksperta. Ludzie będą chcieli wracać do marki. Będą wiedzieli, że mogą jej zaufać i że jest ona nastawiona na rozwiązywanie ich problemów.

• Zaangażowanie odbiorców w komunikację – Interesujące treści zawsze zachęcają do dzielenia się swoją opinią. Jest to szczególnie ważne w mediach społecznościowych. W ten sposób buduje się relacje z klientami. Możesz wykorzystywać otrzymane informacje do polepszania swoich produktów lub wprowadzania na rynek nowych. Odbiorcy sami powiedzą Ci, czego oczekują i potrzebują.

• Pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży – wiele nowych osób dowie się o marce, dzięki temu, że trafi na jej materiały w sieci. Gdy znajdą w nich potrzebne informacje, to firma zyska ich zaufanie. Spory odsetek takich osób zdecyduje się na skorzystanie z usług lub zakup produktów oferowanych przez markę.

Content na wysokim poziomie – klucz do pozyskania nowych klientów

Zdecydowana większość firm decyduje się na działania content marketingowe, by zyskać nowych klientów i podnieść wyniki sprzedaży. Zapewne Tobie zależy dokładnie na tym samym. Jednak nie wystarczy publikować jakichkolwiek treści, by zauważyć efekty i cieszyć się wysokimi wpływami. Jeśli naprawdę zależy Ci na rezultatach, musisz pamiętać, że na sukces składają się tutaj 3 elementy – ilość, wartość i różnorodność.

• Ilość – Logiczne jest, że wrzucenie do Internetu 1 czy 2 artykułów rocznie, albo nawet miesięcznie na niewiele się zda. Internauci oczekują systematyczności. Ustal z góry pewien harmonogram i trzymaj się go.

• Wartość – Jak już wspominaliśmy, publikowane treści muszą być wysokiej jakości. Powinny odpowiadać na problemy danej grupy społecznej, a nie pojedynczych osób. Liczy się również oryginalność. Niech twoje teksty, odróżniają się od tych popularnie dostępnych. Nigdy nie decyduj się na kopiowanie i powielanie tekstów!

• Różnorodność – Ludzie uwielbiają, jak coś się dzieje. Nie przepadają natomiast za sztampowymi rozwiązaniami. Warto stawiać więc na kreatywność. Artykuły to nie jedyny sposób na content marketing. Pomyśl o ciekawych infografikach, prezentacjach czy publikowaniu nagrań audio. Zobaczysz, odbiorcy będą zachwyceni!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *