Czym są fora internetowe?

Forum to miejsce w Internecie zrzeszające zarejestrowanych użytkowników, którzy dzielą się opiniami, dyskutują, czytają, publikują treści. Często fora dotyczą konkretnej tematyki – urody, gier komputerowych, są fora wydziałów wyższych uczelni, gdzie omawia się bieżące sprawy, a także fora, do których należą fani znanych osób.

Właściwie każda branża, gazeta, znana osoba tworzy w pewnym momencie forum po to, żeby móc rozmawiać z innymi. Dostęp osób z zewnątrz do forum jest różny – raczej rzadko fora są zupełnie otwarte, częściej należy zweryfikować się poprzez mail, a czasem wypełnić ankietę czy odpowiedzieć na kilka pytań i zapoznać się z regulaminem forum. Użytkownicy często dzielą się tam osobistymi historiami, wrzucają prywatne zdjęcia i chcą się czuć bezpiecznie.

Treści na formach internetowych

Fora branżowe to kopalnia wiedzy wszelakiej. Jak chcesz skręcić sobie meble z popularnego szwedzkiego sklepu z wyposażeniem wnętrz, a nie umiesz tego zrobić, bo instrukcja jest niedokładna – wchodzisz na forum i na pewno jest ktoś, kto już przerobił ten problem i znalazł rozwiązanie. I tak to działa we wszystkich branżach. Komentuje się bieżące wydarzenia, premiery filmów, przepisy kulinarne, nowe gadżety, rozwiązania w budownictwie. Eksperci z wielu dziedzin lub po prostu pasjonaci za darmo dzielą się swoją widzą, doświadczeniem, doradzają amatorom.

Dlaczego warto i jak zaistnieć na forum?

Warto wejść w rolę takiego eksperta, ponieważ stawia nas to w zupełnie innej relacji niż reklamodawca-odbiorca. Tutaj stajemy się mentorem, a treści, które publikujemy są pożądane i cieszą się większym zaufaniem. Jeśli odpowiednio rozegramy naszą obecność na forum zyskamy ciągle powiększając się grono zainteresowanym odbiorców.

Należy jednak w odpowiedni sposób prowadzić swoje działania i dobrze się do tego przygotować. Trzeba sprawdzić ile forów istnieje na interesujący nas temat, wybrać takie, które ma dobre dotarcie, ale nie największą ilość użytkowników. Tam najprawdopodobniej jest już konkurencja oraz dużo hejterów. Nas interesuje dotarcie do realnych użytkowników.
Żeby zostać członkiem społeczności forum należy przestrzegać zasad na nim panujących. Główne opisuje regulamin, ale są też zasady niepisane, na każdym forum mogą być inne. Przede wszystkim – kultura osobista, ale też poufność czy też niepowtarzanie wątków.

Należy tworzyć treści zaangażowane, czytać tematy, które tego dotyczą, nie powielać już istniejących, zakładać unikalne wątki. Należy też przestrzegać regulaminu, być kulturalnym, pomocnym. Chodzi nam przecież o to, żeby inni traktowali nas poważnie i z sympatią.
Nie do przecenienia jest ustawienie sobie odpowiedniej stopki, chodzi o to, żeby przekazać nią krótko, ale treściwie istotę oferty i hasła, pod którymi chcemy być widoczni w wyszukiwarce.

Forum – cenne źródło informacji

Nie lekceważmy znaczenia forów internetowych w komunikacji marketingowej. Są one cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów naszego biznesu. Warto zdać sobie sprawę, że ich funkcja jest też inna – forum pozwoli nam lepiej poznać naszych potencjalnych odbiorców. Jeśli uważnie się wczytamy będziemy wiedzieć, co jest dla nich ważne, jak podejmują wybór, jaki jest ich budżet, w jaki sposób użytkują towary i jakich usług poszukują. Może dowiesz się więcej o swoim produkcie, jakie są jego mocne i słabe strony i będziesz mógł to wykorzystać, ulepszyć swój produkt. To są informacje, których nie powiedzą Ci, a napiszą na forum. To cenna wiedza.

Forum zatem działa w dwie strony – jest łącznikiem między Tobą i twoimi klientami. Przypomina to trochę radiostację szpiegowską – jest skrzynką kontaktową. Musisz tylko użyć odpowiedniego szyfru, żeby trafić do odbiorcy, nie możesz mówić wprost. Mogą pojawić się trudności i szumy na łączach, ale jak wiadomość dotrze do adresata, będzie dla niego tym bardziej cenna.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 Komentarz

Arek · 23 lipca 2020 o 09:52

Wbrew pozorom komunikacja i dyskusje na forach cały czas mają duże znaczenie marketingowe. Dobrze je odpowiednio wykorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *