Rywalizacja jest silnie zakorzeniona w ludzkim charakterze. Nic więc dziwnego, że konkursy stały się popularnym sposobem na kreowanie akcji marketingowych. Prawdziwy rozkwit tego typu inicjatyw możemy zaobserwować na portalach społecznościowych. Mamy, więc dla Was krótki poradnik na ten temat, jak organizować konkursy na Facebooku.
Liczy się pomysł
Jak w przypadku każdej inicjatywy w marketingu podstawą jest dobry pomysł. Dlatego również konkurs na Facebooku powinien być oparty na nośnej idei. Skutecznym rozwiązaniem jest zaangażowanie odbiorców, dzięki czemu silniej będą oni utożsamiali z naszą inicjatywą.
Dobry konkurs zaczyna się od regulaminu
Regulamin jest niezbędny podczas organizacji zabawy na Facebooku. I to nie tylko przez wzgląd na to, że pozwoli on nam uniknąć problemów natury prawnej. Dobrze opisane zasady dają użytkownikom też poczucie bezpieczeństwa i pozwalają jasno określić wymagania, które trzeba spełnić, żeby wziąć udział w rywalizacji.
Atrakcyjne nagrody
Żaden dobry konkurs nie może odbyć się bez nęcących wyobraźnię odbiorców nagród. I wcale nie znaczy to, że maja to być szczególnie wartościowe upominki. Dużo ważniejsze jest to, żeby wpisywały się one w oczekiwania grupy docelowej. Nagrody dopasowane do naszego targetu wywołają większe zainteresowanie i więcej pożądanych reakcji wśród użytkowników, którzy w dłuższej perspektywie czasu mogą zamienić się w naszych klientów.
Nic na siłę
Dobrze zorganizowanych konkurs nie musi wymuszać lajków, bowiem jeśli sposób jego organizacji będzie interesujący, użytkownicy sami zareagują na niego bez przymusu. Ponadto tzw. „wyłudzanie lajków” jest zwyczajnie niezgodne z regulaminem Facebooka i może skutkować usunięciem całego profilu. Dlatego wymuszanie polubieni może okazać się dużo mniej opłacalne niż to wygląda na pierwszy rzut oka.
Dlaczego warto organizować konkursy na Facebooku?
Tego typu zabawy przede wszystkim angażują użytkowników, dzięki czemu firmy mogą łatwiej wchodzić z nim iw interakcje. Ponadto urozmaicają one sposób budowania komunikacji i dostarczają użytkownikom element rozrywkowy. Często konkursy na Facebooku pozwalają zbudować też lojalną społeczność, która na przestrzeni czasu zmieni się w grono lojalnych klientów. Ponadto tego typu inicjatywy marketingowe nie muszą opierać się na dużych budżetach, dzięki czemu są dostępne zarówno dla wielkich korporacji, jak i niewielkich marek.
0 Komentarzy