Co to jest marketing szeptany? Jakie są korzyści marketingu szeptanego? Marketing szeptany to forma promocji, która wykorzystuje spontaniczne wypowiedzi, które wspominają konsumentom o określonym produkcie lub usłudze. Działanie to wygląda na nienachalne, a często nawet powoduje, że konsumenci nie są do końca świadomi, iż mają do czynienia z reklamą. Takie rozwiązanie w dzisiejszych czasach bardzo dobrze się sprawdza, ponieważ konsumenci często mają już dosyć nachalnych przekazów reklamowych, które codziennie do nich trafiają. Korzyści marketingu szeptanego to przede wszystkim właśnie możliwość subtelnego przekazania informacji o produkcie i usłudze, a także wywołanie w konsumencie pozytywnych odczuć. Oczywiście należy pamiętać, że aby korzyści te były widoczne marketing szeptany musi zostać przeprowadzony przez profesjonalistę, który doskonale zna się na tego typu działaniach.
Marketing szeptany – czyli promocja wykorzystująca opinie i rekomendacje
Marketing szeptany to właśnie sposób na promowanie produktów i usług, a czasem też całych przedsiębiorstw, które podobne jest do ustnych poleceń między koleżankami. W momencie, kiedy pojawił się Internet rozwiązanie to zostało przeniesione właśnie w to miejsce. W Internecie konsumenci często dzielą się swoimi opiniami i rekomendacjami na temat danych produktów i usług przez to też mocno ułatwiają innym klientom podjęcie decyzji.
Marketing szeptany inaczej nazywany buzz marketingiem zyskał na dużej popularności, właśnie dzięki spontanicznym rekomendacjom, które można umieszczać w wielu miejscach. Najczęściej jest on prowadzony na forach internetowych bądź blogach tematycznych, jednak można je również umieszczać w mediach społecznościowych to właśnie tam w komentarzach pod różnymi postami może powstać dyskusja na temat określonego produktu. Dyskusja taka pozwala przedsiębiorstwu dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Jakie są korzyści marketingu szeptanego?
Jeżeli chodzi o korzyści marketingu szeptanego to jest ich całkiem sporo. Na pewno jedną z nich będzie możliwość docierania z przekazem do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo szybkim czasie. Marketing szeptany jest też bardzo dobrym sposobem na budowanie wizerunku i sprawienie, że przedsiębiorstwo będzie lepiej odbierane przez potencjalnych klientów. Kolejną dużą korzyścią jest fakt, że efekty prowadzenia takich działań widoczne są szybko.
Marketing szeptany jest też stosunkowo tanim rozwiązaniem, należy jednak pamiętać, że zbyt niska cena może świadczyć o niskiej jakości wykonywanych usług na co w przypadku marketingu szeptanego nie można sobie pozwolić. Buzz marketing jest też bardzo dobrym sposobem na bezpośredni kontakt z klientem, dzięki któremu firma może poznać potrzeby i zainteresowania swoich odbiorców, dzięki czemu marka będzie miała możliwość dopasowania swojej oferty do oczekiwań konsumenta. Korzyści marketingu szeptanego to też budowanie relacji z klientem i zwiększanie ruchu na stronie internetowej firmy.
Marketing szeptany w promocji strony www
Jedną z korzyści marketingu szeptanego jest promocja strony internetowej. Odpowiednio przeprowadzono marketing szeptany może także służyć do promocji strony www. Jest to dobry sposób na pozyskiwanie linków pozycjonujących, co będzie przekładało się na zwiększenie miejsca w wynikach wyszukiwania. Budowanie pozytywnego wizerunku
w sieci będzie też przekładało się na konwersję oraz wizyty na stronie internetowej. To bardzo duży plus, ponieważ im więcej odwiedzin strony internetowej tym większa szansa na zdobycie nowych klientów, którzy zdecydują się na dokonanie zakupów w danym przedsiębiorstwie. Odpowiednio poprowadzony marketing szeptany może dostarczyć organizacji bardzo wielu korzyści.
Na co zwracać szczególną uwagę, jeżeli chodzi o prowadzenie marketingu szeptanego?
Marketing szeptany, by mógł owocować w wiele korzyści wymaga dużego zaangażowania ze strony osoby, która podejmuje się prowadzenia takich działań. Jest też kilka kwestii, na które należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie popełniać błędów, które mogą kosztować przedsiębiorstwo bardzo dużo. Przede wszystkim należy unikać nakłonienia konsumenta do dokonania zakupu, ponieważ klienci bardzo tego nie lubią, dlatego też może to wywołać skutek odwrotny niż ten zamierzony.
Jeżeli marketing szeptany będzie prowadzony w odpowiedni sposób to konsumenci samodzielnie będą podejmować dyskusję i tym samym promować przedsiębiorstwo. Publikowanie zbyt wielu wpisów może być uznane za spam co również nie jest dobrą praktyką.
0 Komentarzy