Media społecznościowe to przestrzeń do dyskusji, wymiany poglądów i opinii albo po prostu komunikacji z drugim człowiekiem online. Kwestią czasu było więc pojawienie się czegoś takiego jak marketing szeptany w social mediach. Co wyróżnia marketing szeptany w social mediach, jakie niesie za sobą korzyści oraz niebezpieczeństwa. Sprawdźmy to!

Na czym polega marketing szeptany w social mediach?

Marketing szeptany w social mediach to różnego rodzaju działania, prowadzone w przestrzeni wirtualnej a dokładniej na portalach społecznościowych, których głównym celem jest zwrócenie uwagi Internautów na konkretną markę, przedmiot czy usługę i sprawienie, że zaczną o tym mówić. Marketing szeptany w social mediach opiera się więc w głównej mierze na przekazie słownym, ale przecież różnego rodzaju treści generują także obrazy.

Gdzie ”szeptanie” sprawdzi się najlepiej?

Marketing szeptany w sieci

Marketing szeptany w social mediach to oczywiście nie takie całkiem szeptanie. O tym, co nas interesuje, mówimy bowiem głośno. I dobrze, bo dzięki temu informacje te mogą przedostać się dalej… Tego rodzaju marketing świetnie sprawdza się na najpopularniejszych platformach takich jak np. Facebook, Instagram, Twitter, Tik-Tok, YouTube, LinkedIn.

Nie zapominajmy także o różnych forach i grupach, które zyskały już uznanie wśród odbiorców a publikowane na nich treści, spotykają się z szerokim odzewem. Wybrana przez nas platforma powinna być jednak zgodna z profilem naszej firmy. Jeżeli jesteśmy ekspertem w jakiejś dziedzinie, postawmy na LinkedIn i dedykowane fora.

Z kolei kosmetyki naturalne własnej produkcji możemy równie dobrze ”przemycić” na Facebooku, Instagramie czy YouTube (pokazując co nieco z procesu ich produkcji). Takie działania na pewno wzbudzą zainteresowanie wśród odbiorów i poprawią komunikację.

Korzyści szeptanki na portalach społecznościowych

Znaczenie marketingu szeptanego w przestrzeni mediów społecznościowych jest nieocenione. To obecnie jedna z ważniejszych i prężniej rozwijających się dziedzin marketingu tradycyjnego. Odpowiednio wykorzystany marketing szeptany w social mediach, może przynieść wiele korzyści firmie bez względu na jej wielkość.

Na czym polega marketing szeptany w social mediach

Do głównym zalet marketingu szeptanego w social mediach należą:

  • niski koszt promocji i reklam,
  • bezpośredni przekaz i możliwość nawiązania relacji z odbiorcami,
  • szybkie efekty pracy,
  • umocnienie wizerunki firmy,
  • wpływ na decyzje zakupowe klientów.

Marketing szeptany w social mediach – o czym warto pamiętać?

Marketing szeptany w social mediach może niestety narobić nam także niemałych kłopotów. We wszystkich działaniach powinniśmy zachować stosowny umiar. Internauci bardzo szybko bowiem ”wyczują”, że coś jest nie tak.

Publikowanie treści niezgodnych z prawdą to z kolei jeden z głównych grzechów w marketingu szeptanym. Podobnie jak nadmierne wymienianie zalet danej rzeczy i usilne namawianie do jej kupna…

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *