Marketing szeptany w ubezpieczeniach, nie jest pojęciem nowym, jednak czy jest on tam wykorzystywany? Na czym dokładnie polegają takie działania i czy są one skuteczne? Te i wiele innych podobnych pytań wciąż się pojawia, szczególnie teraz kiedy trwa pandemia i komunikacja z klientem jest utrudniona. Dzięki marketingowi szeptanemu można docierać do szerokiego grona odbiorców w całkiem szybkim czasie. Ma on wiele innych korzyści, dzięki którym firma może poprawiać swój wizerunek. Co to jest marketing szeptany? Marketing szeptany w ubezpieczeniach, czy ma sens?

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany nazywany jest też buzz marketingiem i szeptanką, to działania, które polegają na docieraniu do odbiorców z informacją o marce, jej produktach i usługach, do klientów, którzy mogą być zainteresowani zakupem właśnie owej oferty.  Buzz marketing to też wywoływanie dyskusji wokół marki i motywowanie pozostałych użytkowników do dzielenia się opiniami i rekomendacjami z innymi. Wszystkie te działania muszą być jak najbardziej naturalne i subtelne, by klient nie miał do czynienia z nachalną reklamą.

Co to jest buzz marketing

Marketing szeptany może być pisaniem komentarzy, poradników, recenzji, porad. Co ważne powinien on wywoływać pozytywne reakcje w konsumentach. Poprawnie prowadzony ma wiele zalet i oferuje firmom wiele korzyści. Jedną z nich jest fakt, iż firma staje się bardziej widoczna dla odbiorców. Co więcej ma ona też szansę na poprawienie swojego wizerunku w sieci. Buzz marketing opiera się na opiniach rekomendacjach, które w dzisiejszych czasach są bardzo potrzebne ze względu na dużą konkurencję na rynku. Właśnie dlatego marketing szeptany
w ubezpieczeniach, jest takim przydatnym narzędziem.

Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Marketing szeptany w ubezpieczeniach, jest bardzo dobrym sposobem na promocję. Niestety wiele agentów ubezpieczeniowych, nie wykorzystuje go w odpowiedni sposób. Tak jak wyżej zostało to wspomniane, marketing szeptany opiera się na opiniach i rekomendacjach, które
w branży ubezpieczeniowej są bardzo potrzebne. Istnieje kilka sposób, w jaki można wykorzystać marketing szeptany w ubezpieczeniach.

  • Satysfakcja klienta – najlepszym sposobem na odniesienie sukcesu jest dbanie
    o satysfakcję klientów. Tylko wtedy, gdy będą oni zadowoleni z usług danej firmy będą oni w stanie polecać ją swoim znajomym i bliskim. Dlatego właśnie należy starać się by jakość oferowanych usług była jak najlepsza. Co więcej kontakt z klientem, powinien być na jak najwyższym poziomie. Dobrze sprawdzi się tutaj poznanie klienta, tylko wtedy możliwe będzie odpowiednie dopasowanie do niego swojej oferty.
  • Poznanie klienta – no właśnie, przed chwilą była już o tym mowa. Dzięki odpowiedniej rozmowie można poznać co klienta nie zadowala, z czym ma problemy i jakie są jego wymagania. Dzięki temu możliwe będzie odpowiednie dobranie usługi. Branża ubezpieczeniowa, posiada nie do końca dobrą opinię, a głównie bierze się to z tego, że właśnie agenci ubezpieczeniowi nie do końca oferowali usługi odpowiednio dobrane do potrzeb i wymagań klientów. Jest to bardzo ważne, ponieważ bez tego firma nie osiągnie sukcesu.
  • Podziękowania – o podziękowaniach też warto pamiętać, jeśli klient poleci agenta swoim bliskim warto za to podziękować. Można zrobić to w najprostszy sposób, czyli dzwoniąc do niego. Czynność taka na pewno zostanie pozytywnie odebrana, warto więc zdecydować się na taki gest.

Szeptanka a ubezpieczenia

Marketing szeptany – robić to samemu, czy zlecić agencji?

Wiele firm zastanawia się nad tym czy zlecać działania marketingu szeptanego czy raczej wykonywać je samodzielnie. Jedno i drugie rozwiązanie jest dobre. Wszystko zależy od wielu czynników i przede wszystkim od przedsiębiorstwa. Robiąc marketing szeptany samemu może dojść do sytuacji, gdzie skromność bądź przekonania osobiste mogą wpływać na przebieg kampanii.

Agencje marketingowe posiadają zwykle dużo doświadczenia i wiedzy w tym temacie, warto też zdecydować się na długofalową współpracę z agencją. Wówczas będzie możliwe śledzenie wyników oraz długofalowe planowanie działań. Co więcej zwykle w firmach brakuje czasu na takie działania jak buzz marketing, w takich właśnie przypadkach warto zdecydować się jednak na agencję.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *