Media społecznościowe skutecznie wkroczyły do naszego życia. Są już nie tylko narzędziem życia towarzyskiego, ale stały się także obszarem działań marketingowych. Przyjrzyjmy się, jak można w pełni wykorzystać ich potencjał i prowadzić w nich kampanię marketingową.
Firmowy fanpage
Podstawową opcją jakichkolwiek działań w mediach społecznościowych jest założenie profilu. Zakładamy, że z racji na swoją popularność, najważniejszy będzie tutaj Facebook. Grono odbiorców wpisów firmowych może z czasem zwiększać się systematycznie. Na profilu można ogłaszać różne konkursy, promujące markę, można także umieszczać odnośniki do innych obszarów, gdzie ukazują się przydatne informacje. Bardzo dobrym posunięciem może okazać się założenie profilu na portalu LinkedIn. Zajmuje się on stricte sprawami zawodowymi, kontaktami między konkretnymi branżami itd. Dlatego jest świetnym uzupełnieniem działań na Facebooku.
Marketing szeptany
Kolejnym sposobem na wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu może być zastosowanie tzw. szeptanki. Marketing szeptany polega na stosowaniu rozmaitych wpisów polecających markę. Jednym z obszarów jego działania są właśnie media społecznościowe. Na fanpage’ach, czy różnorakich grupach toczy się wiele dyskusji na temat danej marki lub branży. Profesjonalne agencje umieją bardzo skutecznie wykorzystać taką sytuację, aby zwiększyć zainteresowanie danym produktem czy usługą.
Praca eRzecznika
Jednym z obszarów pracy eRzecznika są właśnie media społecznościowe. Jest to oficjalny przedstawiciel danej marki w Internecie. Niezmiernie ważne jest szybkie reagowanie, na sytuacje kryzysowe, które często dzieją się także w mediach społecznościowych. ERzecznik ma za zadanie monitorować na bieżąco wszystkie miejsca, gdzie może toczyć się dyskusja o marce. Odpowiadanie na pytania użytkowników czy prostowanie nieprawdziwych informacji to jedne z jego głównych zadań.
Kampanie płatne
Bardzo dobrą opcją na prowadzenie intensywnej kampanii są reklamy płatne. Ich przykładem jest narzędzie Facebook Ads. Jest ono bardzo przydatne, szczególnie na początku danej kampanii, gdy należy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Facebook Ads daje taką możliwość, dodatkowo można bardzo dokładnie określić profil odbiorców, do których chcemy dotrzeć, aby reklama była skuteczna. Reklamy będą wyświetlać się konkretnym osobom przez okres, który został opłacony.
Reasumując, można stwierdzić, że kampanię w mediach społecznościowych można prowadzić na wiele sposobów o każdej porze. Najlepiej jeśli brane są pod uwagę wszystkie wyżej wymienione opcje plus kilka innych. Można wykorzystać także inne media społecznościowe, takie jak Instagram czy Facebook.
1 Komentarz
Malvina · 22 marca 2021 o 09:46
Marketing w mediach społecznościowych daje naprawdę duże możliwości. Zwłaszcza jeśli używa się nie tylko FB.